금강자연미술비엔날레

금강자연미술비엔날레
HOME ENGLISH
  • 비엔날레
  • 전시작품
  • 비엔날레

    비엔날레에 출품한 전시작품입니다.

    전시작품

    비엔날레에 출품한 전시작품입니다.

     

    [ 주제전 Main Exhibition ] 김성헌 (한국) Kim Sungheun (Korea)

    페이지 정보

    본문

    d367165ac8ac76cda28e410cb23caf89_1758097336_738.JPG

    d367165ac8ac76cda28e410cb23caf89_1758097336_6529.JPG


    Into Nature

     

    작가는 2017년부터 이어온 <Into Nature> 시리즈를 통해 인간과 자연, 그리고 인공적 산물 사이의 관계를 탐구해왔다. 초기에는 석고로 만든 얼굴 위에 옥수수, 포도 등의 식물을 얹어 유전자변형 식품과 생태계 변화의 문제를 드러냈다.

    이번 전시에서는 여기에 더해 과자봉지와 같은 버려진 플라스틱 포장재를 적극 활용하였다. 일상 속에서 무심히 소비되고 폐기되는 포장재는 대량생산과 소비 사회가 남긴 흔적이자, 생태계를 교란하는 대표적 인공물이다. 작가는 이를 조형적 요소로 전환시켜 자연 속에서 생명이 자라나는 풍경과 병치하며, 인간·자연·기술이 얽혀 있는 오늘의 현실을 드러낸다.

    <Into Nature> 시리즈는 단순한 환경 고발을 넘어, 우리가 외면해온 불편한 진실을 시각적으로 마주하게 한다. 버려진 사물이 생명의 이미지와 결합되는 순간, 파괴와 생명, 절망과 희망이 공존하는 인류세적 풍경이 펼쳐진다.

     

    Since 2017, the artist has been exploring the relationship between humans, nature, and artificial products through the Into Nature series. In its early stages, plants such as corn and grapes were placed on plaster faces to reveal issues of genetically modified foods and ecological change.

    In this exhibition, the artist further incorporates discarded plastic packaging, such as snack bags. These everyday materials, consumed and thrown away without much thought, are both traces left by mass production and consumer society, and representative artifacts that disrupt ecosystems. By transforming them into sculptural elements and juxtaposing them with scenes of life growing in nature, the artist exposes the intertwined reality of humans, nature, and technology today.

    The Into Nature series goes beyond a simple environmental critique, compelling us to visually confront uncomfortable truths we often ignore. In the moment when discarded objects merge with images of life, an Anthropocene landscape unfoldsone in which destruction and vitality, despair and hope coexist.

     

    혼합재료 Mixed Media, 가변크기 Variable size, 2025

    댓글목록

    등록된 댓글이 없습니다.