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    지난 비엔날레에 출품한 작품들을 올려드립니다.

    지난 비엔날레

    지난 비엔날레에 출품한 작품들을 올려드립니다.

    [ 2014 ] Roger RIGORTH (Germany)/ Cocooning Landscape

    페이지 정보

    작성자 관리자   조회Hit 6,184   작성일2014-10-28

    본문

    본전시(야외전)
     Main Exhibition(Outdoor)
     

     

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    누에고치 풍경

    나는 한국의 숲에서 영감을 얻어 풍경 속 누에고치를 상상하기를 시작했다. 나의 누에고치는 야생의 코코넛 줄기를 엮어 만든 것이다. 그것들은 참나무 몸통을 완벽히 감싸고 있다. 다양한 크기의 누에고치들이 있고 이를 지지하는 나무 몸통은 땅에 고정되어 있다. 고치들은 세로로 잘게 쪼개 구부린 대나무를 뼈대로 만들어졌다. 그 위에 자연섬유를 엮어 감싸 표면을 만든다. 코코넛 줄기 외에 그 지역에서 찾은 자연재료들을 이용할 생각이다. 고치들은 직경 110cm, 땅에서 160cm 높이로 설치될 것이다. 이 높이는 고치를 만지거나 감상하기에 적당한 높이다. 지지 기둥과 가지는 직경 20~30cm에 5~7m정도의 길이를 가지고 있어야 한다. 고치들은 무리 지어 있을 것이며 현지 장소와 여건에 맞게 설치될 것이다. 주변 환경과의 조화가 중요하다. 마지막으로 나는 그 고치들이 꽃처럼 언젠가 터지면 어떨까라는 생각을 해왔다. 이 경우에 고치들은 곤충의 보금자리보다는 꽃봉오리처럼 보일 것이다. 고치들을 한 쪽 방향으로 기울여 역동적인 느낌을 줄 것이다. 한 쪽으로 기울이는 것은 그것들이 옆으로 자라게 한다. 위를 향한 성장이 수평적 움직임으로 바뀌는 것이다. 모든 열망이 나오며 아직 보이지 않는 새로운 생명이 자리 잡는 곳은 수평선이다. 이러한 정신적 작용 또한 자연스러운 과정 속에 발생한다.


     Cocooning Landscape

    I am inspired by the Korean forests, so I start do dream of cocoons in the landscape. My cocoons are woven from natural coconut rope. They are made around a Korean oak tree-trunk and totally closed. There are several of these cocoons in different sice. The supporting trunk will be grounded in the earth. They are done with a framework of splinted and bended bamboo. Natural fiber will be woven over the framework, to create the skin of the cocoons. Besides the coconut rope I will also in cooperate natural materials from the place. They will have a dimension of about 110cm in diameter and should be installed in a high of 160cm over ground. With this height it is possible to touch and feel the objects. The supporting poles and branches should have a dimension of 20cm to 30cm in diameter on the base and around 5 to 7 meters long. They should appear in a group and will be composed dependently on the situation and the place. A correspondence to the surrounding is important. Finally I have the vision the cocoons will pop up just like a field of flowers, in this case I see the installation more as a floral interaction than an insect based remand. They will have the tendency to fall to one side, which gives them a dynamic. To lean the objects to on side makes they start growing sidewise. The upward growing turns in a horizontal movement. It is the horizont where all longing comes from and where the new and hidden is located. This spiritual few also works in natural processes.

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